Październik 15, 2019
HOT!
  • Home
  • Biznes
  • Szklana witryna sklepowa – idealna wizytówka każdego sklepu!
Styczeń 30, 2019

Szklana witryna sklepowa – idealna wizytówka każdego sklepu!

Autor 0 232 Views

Witryna sklepowa jest marketingowym oknem na świat, które z zasady powinno nie tylko przyciągnąć wzrok przechodzącego klienta, ale i zachęcić go do wejścia do sklepu. Wiedzą o tym doskonale specjaliści w dziedzinie reklamy i marketingu. Nie przypadkiem przecież w największych na świecie, przynoszących gigantyczne dochody galeriach handlowych rzucają się w oczy ogromne, całkowicie przeszklone witryny sklepowe. Szklana witryna sklepowa to idealne narzędzie nie tylko w pełni prezentujące produkty, ale i doskonały sposób manifestowania charakteru i stylu sklepu. Projekt witryny w jej szklanej wersji wykonany musi zostać zatem tak, by uwydatnić cele marketingowe stawiane sobie przez właściciela sklepu. A wszystko zaczyna się od przechwycenia – za sprawą szkła – ciekawskich spojrzeń.

Dlaczego szklane witryny sklepowe są tak skuteczne? 

We współczesnym marketingu sklepowym skuteczna walka o uwagę klienta to przysłowiowe być albo nie być dla sukcesu sprzedażowego każdej firmy. Wersja szklana witryny zapewnia przechwycenie uwagi przechodnia w taki sposób, że bardzo często właśnie to pierwsze spojrzenie na sklep, jeszcze z perspektywy ulicy, jest wstępem do udanych zakupów. Właściwie dobrana konstrukcja witryny sklepowej daje bowiem wizualne poczucie przejrzystości, czystości i swego rodzaju luksusu, dlatego produkty eksponowane w ten sposób od razu wydają się potencjalnemu klientowi godnymi uwagi. To tylko pierwsza, podstawowa cecha dobrze zaprojektowanych i wykonanych, szklanych witryn sklepowych. Drugą jest – właściwa dla szklanego materiału – szansa stosowania szeregu dodatkowych chwytów marketingowych na szkle. Mogą to być grafiki, naklejki i rysunki, zarówno w formie zmywalnej, jak i trwałej. W wielu koncepcjach marketingowej walki o uwagę klienta planuje się wręcz obecnie cykliczne zmiany inskrypcji i rysunków na szklanej powierzchni witryny sklepowej. Sugerowany cykl to zmiany dokonywane co najmniej raz w tygodniu, choć nie częściej niż trzy razy. Szklana witryna sklepowa daje również możliwość częściowego zasłaniania i odsłaniania powierzchni przezroczystej, czyli toczenia z klientami przyjemnej gry w „widoczne-niewidoczne”. W tej roli znakomicie sprawdzają się rysunki na przyciemnionym, mlecznym szkle i kolorowe napisy nanoszone lub ścierane z okazji świąt, promocji, imprez otwartych i zawsze wtedy, kiedy uznanym taki zabieg za ciekawy dla oka klienta. Nie ma też problemu z okresowym, całkowitym zasłonięciem powierzchni szklanej witryny sklepowej na przykład w trakcie trwającej inwentaryzacji lub zamkniętej imprezy wewnątrz lokalu sklepowego. W takich okolicznościach stosuje się kolorowe parawany papierowe lub banery reklamowe, choć i tym razem – za sprawą częściowej przezroczystości nawet zasłoniętej witryny sklepowej – nadal toczy się skuteczna gra o uwagę i zainteresowanie przechodzącego klienta. Posiadacze szklanych witryn sklepowych w prowadzonych przez nich lokalach odnotowują konkretne, mierzalne wskaźniki wzrostu odwiedzin i kwot zakupów dokonywanych przez klientów. I nie ma się czemu dziwić, bowiem ludzka skłonność do podglądania przez szklaną ścianę i podążania za tak wywołaną ciekawością jest naszą wspólna cechą gatunkową, niezmienną od czasów wynalezienia szkła i zastosowania go jako szyby okienne.

Inspirowane: republikaszkla.pl – drzwi przesuwne szklane

  Biznes
Następny

Nowoczesna analiza progu rentowności

Luty 21, 2019 0