31 maja, 2024
HOT!
  • Home
  • Life Style
  • Nowy rok, nowa ja, czyli jak nie stracić motywacji do treningów?
13 stycznia, 2023

Nowy rok, nowa ja, czyli jak nie stracić motywacji do treningów?

Autor 0 29 Views

Wraz z nadejściem nowego roku, wielokrotnie wyznaczamy sobie ambitne plany do zrealizowania. Wiele z nich z pewnością dotyczy regularnych treningów i wizyt na siłowni. Niestety, często zdarza się jednak tak, że już tydzień później tracimy zapał i wybieramy spokojny wieczór przed telewizorem, niż wizytę na siłowni! Co więc zrobić, jeżeli nasz słomiany zapał szybko burzy wszystkie nasze noworoczne plany i jak utrzymać motywację do regularnych treningów?

Spraw, by aktywność fizyczna weszła w nawyk! 

Motywacja do ćwiczeń jest bezpośrednio powiązana z siłą woli! Z pewnością niewielka część osób będzie w stanie skrupulatnie trzymać się swoich postanowień. Znaczna większość jednak już wkrótce starci zapał i porzuci swoje plany. Warto jednak pamiętać, że żaden sportowiec nie narodził się z ogromną motywacją do ciężkiej pracy, a po prostu wykształcił w sobie właściwe nawyki! Dobrym pomyłem może być więc, zwyczajne „zmuszanie się” do trenowania, aż do czasu kiedy stanie się to rutyną. Człowiek niezwykle szybko przyzwyczaja się do zmian, a czynności powtarzane niezmiennie przez 3 tygodnie stają się nawykiem oraz codziennością!

Na narzucaj sobie zbyt wysokiego tempa! 

Na samym początku warto zastanowić się nad aktywnością, która sprawia Ci przyjemność oraz radość. Nie ma sensu zmuszać się do czegoś, czego po prostu nie znosisz. Skutecznie zmniejszysz swoje szanse na sukces, decydując się na intensywne treningi na siłowni, jeżeli robi Ci się słabo na samą myśl o tym miejscu! Możliwości jest naprawdę wiele i z pewnością każdy znajdzie coś dla siebie. W końcu każda aktywność się liczy i niezależne od tego, czy zdecydujesz się na pływanie, wspinaczkę, sztuki walki, czy spokojne spacery z psem, szanse na sukces są większe, jeżeli ten sport kojarzy Ci się z czymś miłym i przyjemnym! Warto pamiętać, także o wprowadzaniu zmian małymi kroczkami. Jeżeli decydujesz się na treningi siłowe, zacznij od lekkiego pół godzinnego treningu 2 razy w tygodniu! 

Notuj, planuj i nagradzaj siebie! 

Przed pierwszym treningiem ustal sobie skrupulatny plan działania. Wybrana siłownia czy klub sportowy nie powinna być przypadkiem! Wybierz miejsce blisko domu, które ponadto będzie dobrze wyposażone i przyjazne osobom początkującym. Fitness na Żoliborzu dostępny jest w wielu miejscach, jednak mimo to warto przemyśleć kilkukrotnie swój wybór! Ustal sobie cel, w postaci minimalnej liczby treningów w tygodniu! Nagradzaj się i doceniaj każdy wysiłek. Pamiętaj, że nic nie ucieszy Cię tak bardzo, jak widok postępów. Dlatego odhaczaj sobie drobne cele, notuj sukcesy i bądź z siebie dumna! Jeżeli chcesz, możesz nawet zilustrować sobie poczyniony progres! To z pewnością pozwoli przetrwać początkowy okres oraz nabrać energii do dalszego działania! 

Jeżeli zaczynasz tracić wiarę bądź po prostu spada Ci motywacja, pomyśl jak wiele zyskujesz dzięki treningom. Sport sprawia, że czujesz się lepiej, spotykasz się z ludźmi, polepszasz swoją sprawność i dbasz o swoje zdrowie oraz dobre nawyki! Pamiętaj, że jeżeli dasz sobie czas, treningi staną się dla Ciebie codziennością, z której już nigdy nie zrezygnujesz! 

Następny

Najlepsze sposoby na czyszczenie fug

18 stycznia, 2023 0