5 stycznia, 2024
HOT!
  • Home
  • Life Style
  • Promocja Twojego biznesu powinna być wielokanałowa – wypróbuj te sposoby!
21 listopada, 2018

Promocja Twojego biznesu powinna być wielokanałowa – wypróbuj te sposoby!

Autor 0 432 Views

Obecnie coraz więcej osób decyduje się na porzucenie nudnej, etatowej pracy na rzecz założenia własnej firmy. Dzięki temu możemy poczuć się o wiele bardziej niezależni – nie musimy już ani chwili dłużej wysłuchiwać uwag oraz poleceń szefa. Sytuacja ta ma niewątpliwie bardzo dużo plusów, jednak prowadząc własna działalność gospodarczą, musimy także być w stanie dać z siebie o wiele więcej niż podczas pracy na etacie. Od tego, ile jesteśmy w stanie włożyć w prowadzenie, rozwój, funkcjonowanie oraz promocje naszego biznesu, zależą przyszłe zyski, jakie będzie on generował, oraz sława, jaką będzie się cieszyć wśród potencjalnych klientów.

Według danych Głównego Urzędu Statystycznego połowa nowo otwartych firm upada w trakcie pierwszego roku swojego istnienia, a następnie ponad połowa tych, które pierwszy (ponoć najtrudniejszy) rok mają już za sobą, bardzo często zostaje zamknięta przed upływem dwóch lat. Dlaczego tak się dzieje? Powodów może być wiele, jednak jednym z nich jest niewątpliwie niewłaściwa reklama oraz promocja firmy. W dzisiejszych czasach w dobie bardzo dużej konkurencji rynkowej właściwie we wszystkich dziedzinach musimy walczyć o każdego klienta. Nowa firma musi wzbudzić zaufanie oraz sympatię jak największej rzeszy potencjalnych odbiorców, a także zaprezentować im swoją usługę lub oferowany produkt od jak najlepszej strony. Trzeba także w szczególny sposób wyróżnić się na tle konkurencji.

 Do najpopularniejszych oraz najskuteczniejszych sposobów reklamy należą:

  • Reklama w social mediach to bardzo popularny oraz skuteczny rodzaj reklamy nowo powstałej firmy. Dzięki prowadzeniu własnej strony lub profilu na portalach społecznościowych będziemy mogli zawsze na bieżąco informować swoich potencjalnych klientów o aktualnej ofercie oraz organizowanych przez nas akcjach promocyjnych i konkursach. Warto raz na jakiś czas przeprowadzić tego typu działanie, ponieważ nic tak nie cieszy klientów jak możliwość otrzymania darmowego produktu lub usługi.
  • Akcje reklamowe polegające na wydawaniu przechodniom na ulicach lub też przebywającym na zakupach w galeriach handlowych artykułów reklamowych takie jak ulotki oraz kupony rabatowe czy też drobne upominki. Dodatkowo zatrudnione do tego celu hostessy mogą mówić zainteresowanym kilka słów o samej firmie. Bardzo dużo osób szuka konkretnego usługodawcy jednak nie przychodzi do nas z prostej przyczyny – nie wiedzą o naszej działalności.
  • Marketing szeptany to kolejna bardzo ostatnimi czasy popularna i ponoć bardzo skuteczna forma reklamy i promocji danego produktu bądź usługi polegająca na wywołaniu spontanicznej dyskusji na temat konkretnego produktu, tak aby zaangażować w nią jak największą liczbę osób. Doskonałym miejscem na ten rodzaj reklamy są wszelkiego rodzaju blogi, fora internetowe czy też social media.
  • Nieoczywiste sposoby reklamy – może to być na przykład umieszczenie spersonalizowanej maty przed drzwiami wejściowymi do naszego lokalu. Jest to bardzo subtelny sposób do zachęcenia potencjalnych klientów do skorzystania z usług naszej firmy polegający na komunikacji niewerbalnej. Dobrej jakości mata z logo firmy bądź też wybranym przez nas hasłem czy sloganem reklamowym sprawi, że będziemy w stanie kreować indywidualny oraz oryginalny wizerunek naszej firmy. Ponadto taka mata doskonale sprawdzi się na nadchodzący jesienno-zimowy okres, kiedy wyjątkowo zależy nam na utrzymaniu czystości w naszej firmie.

Działania reklamowe, aby były skuteczne, powinny być wielokanałowe. Warto szukać nieoczywistych sposobów dotarcia do potencjalnych klientów. Musimy być też stale obecni w internecie. Dzisiaj tradycyjne metody reklamy mogą być już niewystarczające. Jeśli nie uda nam się przebić z reklamą, szanse na sukces będą zdecydowanie mniejsze.

Inspirowane: Matywejsciowe.pl – wynajem mat wejściowych